čtvrtek 2. května 2013

cemetery from fairy tale


Ne každý hřbitov musí být smutný, ponurý a evokující smrt. Mno ano, v Čechách tak většina hřbitovů vypadá  ale byla jsem na místě, kde bych dokázala být celý den, kolem mě hroby, ale přitom bych na smrt ani nepomyslela. Proč by nemohl být hřbitov i malým rančem? Hroby nejsou kýčovitě zanesené neonovými umělým květinami a kýčovými dekoracemi, vše je v souladu s přírodou Toto místo je nejen místem věčného odpočinku, ale taky domovem života, možná proto jsem tam cítila nic nerušící mír, harmonii. Možná bych vyměnila vše za to tam v té chaloupce žít, klidně i bez internetu, k čemu internet?  Stará chalupa-obývaná, což jsem poznala podle kouře v komínu a starší paní kterou jsem chvíli zahlédla, je hned u kamenné zídky hřbitova. Kostel sv. Martina stojí osamocená na svahu hůrky a i přesto, že u něj bydlí pouze ta paní, tak jsem otvorem ve dveřích kostela viděla, že je o něj krásně pečováno. Zídka pokrytá břečťanem mi dává pocit, jako bych ani nebyla ve své zemi. Hroby opečovávané, a není jich hodně, jsou kolem kostela a může jich bát kolem 20 nebo o trochu více, ale tím malým počtem to pro mne dělá kouzelnější. Mnohé z nich jsou staré, s kamennými oválnými portréty lidí, kteří mi naznačují, že ve své době neměli vymoženosti, které si mi užíváme a stejně žili plnohodnotnějším životem. Žádný hrob není zdemolovaný a zanechán osudu, i ty, které nemají kamennou desku jsou krásné, rostou na nich rostliny, mech, jako by tu bylo více života než smrti. Nějak jsem to místo nedokázala opustit a chystám se tam znova. U zídky má paní i další věci, nasekané dříví, stromy, další dřevěné malé stavby, které obývají zvířata. Všechno je tak v míru, až si myslím, že jsem nejen v jiné zemi, ale i světě. Berani leží kolem lamy, v domečku vedle druhá lama leží u staršího koně, který když vyjde a prochází se kolem ohrady, tak ho následují berani z prvniho domečku a hopsají za nim. Nepotřebuji internet, televizi. Naproti nim je oplocené místo i tak aby nemohl nikdo vylétnout a na tom místě je jedna slepice, 2-3 pávy, malý pestrobarevný kohoutek, který na 100% není od nás, něco tak roztomilého jsem dlouho neviděla a to nemám ráda slepice hahah. Přistihla jsem jak na něho dělám ťuťu. Co mě opravdu zaujalo byla slepice u plotu, která taky nemohla být od nás, spíš vypadala jako nafouklá koule obalená peřím, vydávající podivné zvuky :-D
Bylo opravdu těžké opustit hřbitov z pohádky :-)
( Not every cemetery is sad,dark and gloomy. I found one, which is like from fairy tale and even better. I thought i will stay here forever. In this place u can feel not only death but lifes too, like in harmony. I never thought i will like cemetery so much like now... Cemeteries in our country are little bit kitsch, full of neon artificial flowers. In this place every grave was beautiful, not destroied graves, someone take good care about it :) When i came i saw older woman which probably live in small hous which is next to the church ( you can see smoke from the chimney). Next to church woman which live here have animals like llamas, older horse, sheeps... and u can see how they love each other, and how they have fun together. Next there is some chicken, one interesting chubby chicken which is not from this country haha and funny cute rooster, 2-3 peacocks and dogs too...so fairy it was, everything, flowers, nature, church and small house.. :) )



Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...